Öppet idag: {{ StorePicker.currentStore.currentOpeningHours }}

EKO:- Nyköping – Lite bättre, lite lyxigare, lite billigare

Lite bättre, lite lyxigare, lite billigare

Sugen på en riktig shoppingupplevelse? Då får du inte missa EKO:- Stormarknads gigantiska varuhus som öppnar på Pål Jungs Hage Handelsplats onsdagen den 18 oktober. Här mixas välkända märkesvaror från fackhandeln med utvalda produkter till stormarknadspriser – och allt är billigare än du är van vid.

Ett helt nytt koncept kom­mer till länet när EKO:- Stormarknad öppnar sin 13:e sverigebutik på Pål Jungs Hage Handelsplats i Nyköping. Koncer­nens vd, Ted Berggren, ser fram emot att introducera det unika konceptet för regionen.

– EKO:- för oss betyder ekono­misk. Det innebär att du handlar utvalda produkter riktigt pris­värt hos oss. Vare sig du väljer hårschampot från trendigaste frisörmärket eller schampot för en tia, eller om du väljer lyxdeodoranten med taxfreekänsla framför den med varuhusfeeling.

På EKO:- hittar du alltså en helt unik kombination av märkesva­ror och utvalda lågprisproduk­ter, säger Ted Berggren.

– Men, säger han bestämt, någon traditionell lågpriskedja är vi inte. Vi kan inte stå för att sälja varor där ett billigt pris är viktigare än produktens kvalitet. Det funkar inte för oss. Vi vill ge­nomgående erbjuda bra varor.

EKO:- Stormarknad ägs av fa­miljen Bergendahl sedan mitten av 70-talet. Det är samma ägare som till City Gross, Glitter och Granit. Det nya varuhuset i Nyköping erbjuder hela 7 000 kva­dratmeter – alltså gott om plats för en riktig shoppingupplevelse.

– Vi vill att ett besök hos oss ska vara mer än ”att åka och hand­la” – det ska vara en upplevelse! Det är roligt och överraskan­de att vandra runt bland bu­tikens olika avdelningar, som erbjuder allt från lyxig taxfree-känsla för att sedan kliva in stor­marknadens utbud av exempel­vis tvätt-, rengörings- och städ­produkter. Det blir en upplevelse av lyxshopping och lågpris på en och samma gång.

En unik avdelning är den stora Santa Maria-avdelningen, som är en av de största i Sverige och där man hittar smaker från hela världen. Här köper du bland annat allt inför taco-kvällen till riktigt bra priser, berättar Ted Berggren.

– Det finns en stor trygghet bakom EKO:-, säger Ted. Vi har koll på produkterna vi säljer och vi jobbar endast med leverantö­rer som följer svenska regler.

I samma princip bottnar valet av leksaker.

– Bara leksaksavdelningen på EKO:- är större än en vanlig lek­saksbutik och har stora ytor för Disney och LEGO, fast till ett lägre pris. Ungarna älskar att komma hit och älskar också vårt Godisland med lösviktsgodis med över 200 sorter i premiumsegmentet och till ett överraskan­de lågt pris, säger Ted och berät­tar om den kramgoa maskoten Nallvin som går hem hos barnen.

I butiken finns det mesta. Allt ifrån mode, blommor och heminredning till bakelser och tår­tor. Dessutom har en omkring 700 kvadratmeter stor julavdelning  byggts upp till premiären. Och den som gillar julen lär inte bli besviken.

– Redan till öppning har vi plockat fram julsakerna – det är mer än bara en avdelning, det liknar mer en jättelik julmarknad.

När nu butiken i Nyköping öpp­nar sker det som ett led i EKO:- Stormarknads expansiva satsning i Sverige. Det mixade konceptet har visat sig vara framgångsrikt och omtyckt av kunderna. Nyköping blir den 13:e butiken och senare under hösten öppnar EKO:- även i Gävle och Värmdö.

– Här finns det du söker när du vill känna dig extra fin, ha det fint hemma eller vill unna dig något gott efter shoppingen i vår bistro & café-avdelning. Till ett vettigt pris. Det är ett helt nytt koncept för Nyköping som bäst upplevs på plats, säger Ted Berggren som ser fram emot premiären den 18 oktober.

EKO:- Stormarknads VD

Ted Berggren
Vd för EKO:- Stormarknad, ser fram emot att introducera
det nya konceptet för regionen.

Välj din närmaste butik

Genom att ange din närmaste butik kan vi ge dig bättre information om vårt sortiment, öppettider och bakverk.